Popular Posts

Tuesday 21 June 2011

UNCANG CUCI HERBANIKA

Bercebok bahagian sulit untuk bersalin normal,lakukan semasa di wad dan di rumah.
  • Masukkan 2 genggam garam dan 2 peket UNCANG CUCI HERBANIKA ke dalam sebekas air suam panas.Tekankan peket agar keluar pati herba yang pekat.
  • Lakukan cucian serta cebok di bahagian sulit dan luka jahitan anda.
  • Kesat kering dan sapukan MINYAK HERBANIKA ke bahagian luka jahitan/episiotomi dan tuangkan ia ke atas pad atau tuala sanitari anda.
Bercebok bahagian sulit untuk bersalin pembedahan,lakukan semasa di wad dan di rumah.
  • Rendamkan satu peket uncang cuci herbanika ke dalam sebekas atau semangkuk air suam panas.Tekankan peket agar keluar pati herba yang pekat.
  • Lakukan cebok cucian dan cuci di bahagian sulit sehingga bersih serta segar dan kesat kering.
  • Tuangkan MINYAK HERBANIKA ke atas pad atau tuala sanitari anda untuk melancarkan keluaran darah nifas dan mengatasi masalah,rengat atau ketidakselesaan di bahagian perut.
UNCANG CUCI HERBANIKA bole direbus bersama daun sireh,inai,daun pandan,serai wangi,halia tua,halba dan garam untuk dijadikan "MANDIAN HERBA" ibu bersalin selama 14 hari atau 30 hari sehingga 44 hari.

UNCANG CUCI HERBANIKA membantu menghindari daripada jangkitan kuman (infeksi),kegatalan kulit,atasi darah berbau,menghindari dan menyembuhkan luka,kudis,nanah,masalah berair dan mempercepatkan penyembuhan luka jahitan/episiotomi.Sebagai mandian herba,ia memelihara kulit agar segar,mantap dan tidak mudah dimasuki angin sejuk.

Harganya rm100 untuk sekotak 15 uncang.Satu uncang boleh digunakan sehingga 6 atau 7 kali penggunaan bak kata orang kedah sampai air herba itu huihhh.Kalau puan2 nak dapatkan diskaun sila hubungi 012 5709288/012 5473004.


No comments:

Post a Comment